Sunday, October 10, 2010

Nite @ Sungai Petani

Lepas solat Jumaat, family aku gerak ke Sungai Petani
ada urusan...nak pi kenduri uncle in law aku kat Air Hitam, Penang
saja depa planned tidoq kat SP (Sungai Petani) sebab takmo rushing keesokkannya

6.00 petang....
baru aku slow-slow keluaq dari rumah menuju ke SP
lebih kurang jam 8.30 malam baru aku sampai SP...saja aku bawa slow
sebab tak perlu nak kalut-kalut...pi mai-pi mai pun memang dah nak tidoq sana


Port family aku overnite kat Sungai Petani

Park Avenue SP...port aku dan family bermalam
tempat dia nampak mewah di bahagian lobby...tapi biasa ja di bahagian room
kiranya takdalah beza sangat dengan hotel-hotel intermediate yang lain
pada pendapat aku la....orang lain aku 'tatau' nak cakap

Lepas letak beg dalam bilik...family ajak pi dinner
aku tak tau nak bawa pi makan tang mana...sebab...aku bukan familiar sangat dengan SP ni
tapi aku choose nak pi Tesco baru SP...
sebab...dekat Tesco ada food court dan banyak pilihan lagi senang dan mudah

Abis makan...kami balik pi hotel
tetiba ada suara-suara ajak aku pi main bowling
aku memang cukup pantang kalau dengaq...hehehe
tambahan pulak ada kutu-kutu yang kata nak bawa keluaq abis skill macam-macam
lagi buat aku teruja

Pukul 11 malam...kami start bowl
empat orang ja yang main...dua game RM 44.00 semuanya
boleh tahan gak Park Bowling Center

Tempat para bowlers menyahut cabaran yang diberikan

Lepas lane disetkan...
Mat Akeer ditugaskan untuk fill nama para bowlers kat screen
tapi malangnya...Mat Akeer tak tau nak buat
huhuhuhu....waste time only
nampak macam tau...tapi 'tatau'
terpaksalah tunggu Daus mai dari bilik untuk set menatang tu

Mat Akeer...nampak macam tau...tapi 'tatau'


Bowl start!...two games
first games aku dok nombor 3...kalah dengan Daus dan Mat Akeer
68 jatuhan pin saja...
mana daknya...tiga balingan pertama banyak menuju ke longkang
tu yang buat aku teruk tu...hehehe
second game...aku comeback
leading sampai balingan keempat...Mat Akeer taro strike
dua kali berturut-turut....dok nombor dua gak aku
112 jatuhan pi...kira oklah dari first game
tapi...Mat Hook yang dok canang-canang tu
lagi sempoi...dua-dua game dok nombor satu dari bawah
hehehehe....


Mat Hook yang dua-dua game dok nombor satu dari bawah...hehehe


Cerita pasai Mat Hook...
ada satu kejadian menarik berlaku...
orang len kalau baling bola boling...bola yang masuk longkang
tapi lain lak yang jadi kat Mat Hook ni
bukan saja bola boling yang masuk longkang...
dengan dia-dia sekali masuk longkang...hehehe...kelakar sungguh
lain kali hook lagi...hehehehe


Saat-saat sebelum Mat Hook 'termasuk' ke dalam longkang


Daus...winner of the first game


Dekat pukul 1 pagi...baru game abis
almaklumlah...pertarungan penuh debaran
aku naik bilik terus tidoq...tak sedaq dah
sampaila aku terjaga...hari dah cerah
nampak sesuatu benda dari hujung kepala aku
ni dia benda tu...


Kaki cute sapa ni asyik dok kodek-kodek?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...