Thursday, April 14, 2011

Tadika...Bermulalah Era Pelajaran Secara Formal

Salah satu bangunan tadika masa kini
Tadika atau tabika? Bagi aku kedua-duanya adalah sama. Tempat pertama aku menerima pelajaran secara formal. Di sini juga la tempat aku mula mengenali ABC dan 123. Tadika merupakan tempat yang mula-mula melatih diri aku berpisah dari penjagaan keluarga walaupun hanya setakat separuh hari. Perasaan aku ketika mula-mula masuk tadika agak takut. Sebab pertama kali aku cuba bergaul dengan kawan-kawan yang aku tidak ketahui asal usul mereka. Itu cerita 28 tahun yang dulu

Sijil graduation aku beb!
Korang semua masih ingat di mana lokasi terletaknya tadika korang dulu-dulu? Adakah tadika tersebut masih wujud ataupun telah hilang di telan arus pembangunan semasa? Tadika aku telah tenggelam ditelan arus pembangunan. Yang masih tinggal hanyalah tapak tadika tersebut. Nama tadika aku ialah Tadika Perpaduan Cempaka II. Tapak asal tadika aku telah menjadi Bangunan Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Perlis. Kemudian tadika tersebut dipindahkan ke kuarters kerajaan yang terletak berhampiran persimpangan Jalan Penjara dan Jalan Sekolah Derma. Tapak tu sekarang kalau korang tau dah jadi tempat semaian pokok-pokok Majlis Perbandaran Kangar (MPK). Kalau sesiapa tahu kat mana tapak baru Tadika Perpaduan Cempaka II boleh info aku. Sebab aku dok melilau dalam Kangar dok cari dekat mana tapak baru dia tapi tak jumpa-jumpa. Saja nak imbas balik memori lama.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...