Tuesday, October 5, 2010

Hot & Spicy Siamese Cooking

Lepas dok sembang dalam bilik dengan partner-partner aku
terpikir lak nak pi supper
Mat Udie kata dia tak tahan dah lapaq
aku bagi idea kita pi makan kat kedai mek siam kat depan jalan
Pak Sayed kata ok ja

Sampai kedai mek siam tu pukul 10.40 malam
tak berapa ramai sangat
tokey dan pekerja dia dok layan TV
nampak kami bertiga ja, terus pekerja dia bangun amik order

Aku layan bihun sup dengan teh ais
Mat Udie layan nasi goreng ayam dengan larat ais
Pak Sayed bubuh nasi putih + tomyam dengan milo suam

Masakan orang siam ni, trademark dia adalah 'pedas'
bihun sup dia aku makan ada rasa tu
apa tah lagi tomyam yang Pak Sayed order tu
lagi la....tak mampu aku nak hadapinya
hehehehe

Nice bihun sup....ssslllurrpp

Pergghhh tomyam Pay Sayed order...boleh meleleh ayaq mata

Berpeluh sakan Pak Sayed...penangan tomyam mek siam

Mat Udie dan nasik goreng ayamnya

Nak lagi best dan berperisa
tambahlah kelengkap tambahan ni dalam makanan anda
aku pun tak tau apa yang ada dalam
mangkuk-mangkuk kecil ni
tapi kalau kat kedai orang Pattani
memang benda ni sentiasa ada kat atas meja

Perisa tambahan

Dan...
yang best adalah ni
soft drink
hanya kat Padang Besaq ja ada
kiut miut ja botoi dia
hehehehehe

Made In Thailand...takda tanda halal ni

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...