Tuesday, April 5, 2011

Murid Mati Di Dera Ustaz

Semalam aku ada dengar, orang-orang kat ofis aku dok riuh pasal cerita ni. Melalui pendengaran telinga aku, kejadian ni berlaku di sebuah sekolah agama rakyat di Jejawi. Kisahnya, seorang murid telah didera oleh seorang ustaz yang juga merangkap penyelia asrama sekolah tersebut. Selain itu, di laman-laman Facebook juga tengah 'top' dok bincang pasal tragedi ni. Melalui input-input yang aku baca dan aku pun tak pasti, dengar cerita tragedi ini bermula dengan kehilangan wang RM 7. Kalau nak difikir-fikirkan balik, macam tak relevan ja, kerana RM 7 nyawa melayang. Dah tu bukan disebabkan dibunuh oleh penyamun ke apa ke tapi disebabkan dipukul penyelia. Aduh! Semakin brutal masalah-masalah dalaman sekolah-sekolah di Malaysia ni. Dari kes video lucah pelajar, buli-membuli sehinggalah hukuman Cikgu sekolah yang melampau. Dah complete dah masalah dalaman sekolah di negara kita ni. Cuma tinggal pelajar tak bawa pistol ja pi sekolah macam kat Amerika nun. Ntah-ntah dah ada, cuma ia tidak diketahui oleh umum. Apa pun aku melahirkan rasa simpati dan aku nak ucapkan takziah kepada keluarga 'mangsa' dan berharap mereka tabah menghadapi dugaan. Alfatihah kepada arwah..... 


Apa perasaan anda jika ia terjadi kepada anak anda sendiri

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...