Tuesday, October 19, 2010

Kenapa Aku Sukakan Kei Car (Kereta Kompak)

Arini aku sempat surf laman web YouTube...memandangkan aku dah settle kerja aku
aku pun taip Daihatsu Mira kat column search tu...pastu keluarla senarai video yang berkaitan
aku amat tertarik pada satu klip dalam list tu
tajuk klip tu...3 Small 1991 Car From Japan Reviewed & Driven
antara kei car yang terlibat ialah Mitsubishi Dangan, Daihatsu Mira dan Honda Beat
yang paling aku tertarik sekali adalah scene di mana 
Jeremy Clarkson (tukang review tu) pandu Daihatsu Mira pi shopping
di dalam sebuah pasaraya...pergh memang menarik
rileks dan cool...kalaula di Malaysia dibenarkan buat macam tu
aku rasa pasaraya-pasaraya seperti Tesco, Giant dan Carrefour...memang sah-sah jammed
disebabkan pemilik-pemilik kei car akan drive thru di dalam pasaraya-pasaraya tersebut
sepertimana Si Jeremy Clarkson tu lakukan
sebenarnya tujuan Si Jeremy Clarkson tu buat macam tu untuk menunjukkan
betapa kei car ni boleh menyusup di ruang-ruang yang sempit
senang cakap....bijak ruang

Ermmmm...tu sebabla aku sukakan kei car ni
walaupun fizikalnya kecil...tapi ia sebuah kereta yang rileks dan cool
tapi kalau kena cara tunednya...kei car ni mampu membaham kereta-kereta yang lebih besar
kapasiti daripada kelasnya...hehehehe
aku juga berkesempatan download klip video tu dari YouTube
kalau korang free...layan-layanlah...
terutamanya kat scene yang aku cakapkan tadi...
enjoy watching!!!!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...