Tuesday, October 5, 2010

KTMB Padang Besar 24 Hours

Arini aku dapat task baru
partner dengan Mat Udie dan Pak Sayed
bos dapat surat dari KTMB minta kami buat monitoring
kat port diorang

Monitoring habuk dari tapak projek kontena dan double track
serta bunyi bising dari kereta api yang dok lalu lalang kat sini

Pagi-pagi lagi aku dah pi 'menurun' ilmu sound level meter dan meter habuk PM10
kat member aku di Aloq Setaq
thanx to Mr. Eppy sebab banyak tolong aku
macam mana nak abstract data dari meter-meter tu
sebab aku tak pernah attend kursus bab meter-meter tu
tetiba kena task macam ni
mana tak haru
kena pi cari sifu dulu la

Petang
aku, Mat Udie dan Pak Sayed sampai kat lokasi
bos aku bersama Pak Amet sampai kemudian
menunggu kami petang ni, wakil KTMB
En. Ibrahim, En Shukri, En. Nazri dan Puan Azilla

Lepas intro
kami pi tinjau lokasi
yang best pihak KTMB provide bilik untuk kami
sempoi gak bilik depa bagi
almaklumlah...projek jalan 24 jam
 bagusla ada tempat tidoq yang selesa
alhamdulillah

Aku set up alat
bos pun explain kat wakil KTMB macam mana alat tu beroperasi
tujuannya nak bagi wakil KTMB faham tentang prinsip alat ni

Bos aku dok tengah bagi explaination kat orang KTMB

Alat E-Sampler PM10 untuk sukat particulate

Panel E-Sampler PM10

Pengukuran particulate sedang dijalankan

Lokasi kawasan yang dimonitoringkan

Kedudukan alatan di site

Sebenaqnya task ni adalah bertujuan
untuk mendapatkan data-data
tahap kebisingan dan paras habuk yang terhasil
di kawasan ini
oleh itu, pihak yang berwajib
boleh menggunakan data-data ini untuk menjalankan sesuatu
untuk mengurangkan
elimen-elimen pencemaran hasil daripada kegiatan mereka di lokasi tersebut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...