Monday, October 18, 2010

Koeyteow Iman Taman Pandan

Erm...sepatutnya aku masuk entry ni semalam
tapi sebab aku balik dan mengantuk...teruih aku lena
ok...kali ni entry pasai satu tempat makan kat Aloq Setaq
orang-orang hok dok kat Aloq Setaq mesti tau tempat ni
kat sini salah satu port koey teow kerang yang terbaekkkk....

Nama kedai ni Iman....kat area Taman Pandan
Taman Pandan ni kat tepi Lebuhraya Sultanah Bahiyah...Aloq Setaq
senang cerita jalan nak pi Shahab Perdana
kedai Iman ni boleh nampak dari tepi jalan ja...

Kat kedai ni macam-macam menu ada...
dari eastern hingga western...semua ada
tapi aku suggest...try koey teow kerang dan nasi ayam dia dulu...
pastu baru bleh cerita

Cerita pasai kedai Iman ni....mula-mula dia start meniaga dulu
hanya cuma sebuah warung kecil ja...yang mana meja makan hanya placing kat kaki-kaki lima
macam gambar kat bawah ni

Warung kecik yang kat ujung tu la gerai Iman yang mula-mula

Lama kelamaan bisnes Iman ni semakin maju...
sehinggalah Iman berjaya membuka sebuah restoran
memang aku salute la usahawan bumiputra macam dia ni
orang-orang yang mai lepak...semua mai bawa kereta canggih-canggih
BMW 3 series....Merc CLK...MPV mewah semua pakat-pakat mai
tak ketinggalan jugak yang mai
bawa kancil...proton first model...dan kereta-kereta mampu milik yang lain

Restoran Iman yang terbaru...tak jauh dari kiosk lama dia

Harapan aku...agar perniagaan Iman ni terus maju
InsyaAllah...aku akan terus support peniaga-peniaga bumiputera macam dia
walaupun aku nak pi situ amik masa lebih kurang sejam
hehehehehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...