Saturday, April 16, 2011

Maharaja Lawak Minggu Ke 3



Maharaja Lawak telah memasuki minggu ketiga. Bererti untuk minggu ini program realiti tersebut tidak disiarkan di Astro Prima. Jadi kena langgan pakej Mustika la kalau sapa-sapa nak tonton program ni. Kena la tambah lagi bayaran dalam bil Astro masing-masing yang telah sedia membebankan kita. Tapi takpa, nak tengok lawak made in Malaysia punya pasal.

Minggu ni, ada penyingkiran berlaku. Tiga kumpulan telah disingkirkan pada minggu ini. Kumpulan-kumpulan tersebut adalah Kumpulan Wai, Kumpulan XN3 dan Kumpulan R2. Mereka telah memperolehi markah yang terendah pada penghujung persembahan untuk minggu ketiga.

Keseluruhannya, pada minggu ini, persembahan Nabil adalah yang 'termantap' pada pandangan aku. Ini kerana pada minggu ini peserta terikat dengan tema muzikal bagi setiap persembahan mereka. Manakala persembahan kumpulan kegemaran aku iaitu Kumpulan Jambu agak 'kehilangan bisa' walaupun boleh dianggap menarik. Persembahan dari Kumpulan Jozan dan Sepah juga tidak menghampakan para menonton yang berada di studio mahupun di rumah.

Apa yang menarik, pada minggu ini, para juri sendiri telah 'performed' di atas stage di mana Mamat Khalid telah menunjukkan bakatnya dengan bermain keyboard, manakala Ahmad Idham pula bermain harmonika di samping Saiful Apek sebagai vokal. Kemunculan istimewa Usup Wilcha pada awal program ini juga amatlah menarik. Persembahan yang begitu mantap. 

Harap-harapnya persembahan para peserta semakin meningkat untuk minggu hadapan terutamanya Kumpulan Jambu. I vote for Jambu.....


KLIP PILIHAN MAHARAJA LAWAK MINGGU KETIGA


Klip persembahan Nabil dalam Maharaja Lawak minggu ketiga

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...