Saturday, April 23, 2011

The Nite I Try To Play Tennis....

Kali pertama dalam sejarah seumur hidup aku...aku main tenis

"Red Hot Mun"
Tenis. Bila sebut ja nama sukan tu dalam kepala otak aku teringat servis bola yang lajunya mencecah hampir 200 km/j. Kalau kena kepala, boleh 'biol' untuk seketika waktu hehehe.

Tapi...macam mana aku boleh join untuk main malam ni? Bertempat dekat court tenis perkarangan Stadium Utama Negeri, aku, Mat Imam, Red Hot Mun, Rio, Mat Bagero, Padil dan sahabatnya telah membuat pukulan bola tenis tak 'ketahuan hala' kat atas court tu. Mananya tak jadi lagu tu, semua pakat-pakat baru pegang raket tenis. Dalam erti kata lain, memang kami takdak basic langsung dalam dunia tenis ni. Takat dok tengok kat dalam TV ja. Yang boleh cerita.

Rio bersama raket barunya
Tolak Red Hot Mun, hok lain memang dok belajaq pukui bola slow-slow la. Pastu penat. Penat bukan apa, sebab dok belari kutip bola tenis di keliling gelanggang nu. Malam ni aku rasa nak join sangat-sangat sebab aku nak belajaq serba sedikit macam mana nak pukui bola tenis disamping aku nak rasa pukui bola tenis ni best atau tak best. Nasib baik Red Hot Mun sudi nak ajaq aku main. Mengkalu tidak, aku pi sajaaaa la. Thanks to Rio dan Mat Imam sebab bagi aku pinjam raket hangpa. Aku mai 'goyang' ja...hehehehe. 

Aku main tak lama. Ada kot dalam 40 minit. Tapi kira sempatla aku pukui-pukui bola. Almaklumlah "saya budak baru belajar". Pasni aku dah rasa gatai-gatai tangan dah nak beli raket. Apapun bergantung jugak la pada bajet yang aku ada. Kalau duit ada RM10 ja dalam beg duit nak beli panamanya. Tapi, InsyaAllah kot, nak janji tak berani, takut takleh nak tunai, lepas-lepas ni aku akan join main tenis ni dengan Kelab Kaslis. Terima kasih di atas usaha keras Mat Imam dan Red Hot Mun untuk jayakan sesi 'latihan bebas' malam ni. Keep it up bro....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...