Sunday, April 24, 2011

Sweetheart Oh Sweetheart Episode 5 : The Last Touch Up

Mat Krie tengah dok buat last checking pada part-part yang tak berfungsi
Dah hampir seminggu dah 'nadi baru' tersisip rapi dalam ruang enjin Moderno aku. Bermakna dah hampir ' seminggu jugak la aku dok 'test run' enjin baru tu kat atas jalanraya. Walaupun enjin 'lantai' namun ia tidak mengecewakan aku. Thanks to "Rasputin" a.k.a Mat Krie, sebab bagi sentuhan yang 'superb' pada kereta kesayangan aku, walaupun pada mulanya aku agak was-was sama ada projek kali ni menjadi atau tak. Hasilnya memang 'bombastic'.

Kerja-kerja 'bleeding' sedang dilakukan
Semalam, aku dok bertapa kat workshop Mat Krie hampir suku hari. Tujuannya untuk last touch up dan check balik apa-apa yang patut sebelum nak masuk test PUSPAKOM untuk kerja-kerja 'mengendorse'kannya. Antara bahagian yang Mat Krie bagi tumpuan utama ialah bahagian brek. Mat Krie dah buat 'bleeding' balik kedua-dua brek disc depan dan belakang. Semuanya dah ok. Cuma kekadang lampu brake Moderno aku menyala dan lambat padam. Kena tekan padel sket baru lampu brek belakang akan padam semula. Ada 'readers' yang tahu apa yang perlu aku buat untuk atasi masalah tu? Kalau ada leave kat ruangan komen. Setiap komen anda amat dialu-alukan.

Kalau takdak aral melintang 26 April 2011 aku akan hantar Moderno aku untuk 'test'di PUSPAKOM. Kemudian Moderno aku akan 'halal' di atas jalanraya. Nanti aku try create entri keadaan Moderno aku masuk test. Apapun selama seminggu aku test run hasilnya memang superb....waduh...waduh...


1 comment:

  1. bengkel dia tang area kangaq ka??? kasi guide sket... sja mau jln2 cari kawan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...