Thursday, March 24, 2011

Sengal Pada Badan Mula Menyelubungi

Sekarang aku dah mula terasa sengal pada bahagian siku dan kedua-dua belah lutut. Aku berjalan pun dah mula terjengket-jengket. Kesakitan semakin terasa semasa aku mengerjakan solat terutamanya ketika aku melakukan sujud. Aduhai, terasa yang amat sangat. Ni semua angkara futsal petang tadi la ni. Petang tadi aku stunt tak ingat.  Lepas main 30 minit aku keluar dari padang. Dah tak tahan. Anuar Kasa masuk ganti aku jadi goalie petang tadi untuk baki permainan.

Kesan kesakitan pada siku kanan aku kembali menyerang. Petang tadi aku dah tak tahan, antara penyebab aku keluar awal dari game dan duduk lepak kat kerusi tepi gelanggang. Kesakitan yang aku rasai sejak dua minggu yang lalu, harap-harap dapat sembuh sebelum Sukan Zon Utara yang bakal menjelang tiba. Aku tak pernah lagi miss main futsal untuk team aku sempena Sukan Zon Utara ni. Adakah kecederaan yang aku alami ni akan menghalang aku dari menyertai sukan kali ni. Harapnya tidak terjadi sedemikian rupa.

Petang ni corak permainan yang aku main macam hampeh. Aku tak boleh nak fokus. Bahagian pertahanan pun kelihatan agak longgar. Bola yang masuk menerjah gawang gol sebelah aku kebanyakannya bola mudah. Ayuh kawan-kawan, mantapkan corak permainan kita, agar dapat memberi cabaran di dalam Sukan Zon Utara kelak. Aku kena buat sesuatu. Mungkin pertambahan berat badan aku yang hampir 85kg ni mengganggu corak permainan aku. Aku kena kurangkan berat badan. Agar ringan untuk aku melayang di kubu pertahanan akhir.

Nampaknya kecederaan lutut juga agak membimbangkan aku. Kesakitan begitu terasa di bahagian lutut sebelah kiri. Jumaat malam, team aku rancang untuk bermain lagi. Buat masa sekarang aku masih memberi isyarat lampu hijau untuk menyertai permainan malam esok, tapi bergantunglah pada pagi besok. Kalau kesakitan masih terasa, nampaknya aku kena inform Zul tak dapat joinlah untuk game malam esok. Kenapa bila bersukan perlu ada kecederaan membelenggu. Tension. Tension. Baru nak jadi macam Petr Cech dah injured pulak. Huhuhuhu.


Tugas seorang penjaga gol yang perlu menyelamatkan bola dari menerjah gawang

Aksi akrobatik yang menarik bagi seorang penjaga gol

Petr Cech, antara salah seorang penjaga gol terbaik dunia

Latihan yang berkesan mampu melahirkan seorang penjaga gol yang baik

Inilah penjaga gol idola aku

Gambar : terima kasih Encik Google.....hehehehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...