Sunday, March 20, 2011

Pusingan Pertama MotoGP, Losail, Qatar. Apa Cherita Dengan Valentino Rossi?

Dalam aku dok tengah layan BPL malam ni kat Astro, sempat lagi aku dok surf tenet. Sebabnya pertama, aku nak tau berapa point dah aku 'buleh' dalam Fantasy Premier League untuk team aku. Keduanya, aku dok cari cerita tentang Valentino Rossi, penunggang motosikal lumba kegilaan aku.

Sebenaqnya untuk entri kali ni aku nak fokus pada alasan aku yang kedua. Sebab pusingan pertama akan bermula pada 20 Mac 2011 di Losail, Qatar. Maknanya kita di Malaysia ni dapat tengok secara live pada pagi Isnin la. Kalau tak silap aku pukul 4 pagi. Bagi sesiapa yang sanggup boleh berjaga untuk nak saksikan aksi-aksi menarik MotoGP pusingan pertama ni. Sebelum ni kaki-kaki bola ja asyik berjaga malam untuk menonton aksi-aksi di dalam liga-liga utama Eropah, tapi kali ni kaki-kaki lumba motor pulak ambil giliran untuk berjaga malam. Hehehe.

Belek punya belek dalam website MotoGP, tak banyak sangat artikel yang dapat aku baca mengenai perkembangan terbaru Valentino Rossi ni di Litar Losail, Qatar. Cuma ada satu saja artikel tu dia habaq mai kata Rossi dah berpuas hati dengan persediaan jentera Ducati barunya. Itu aja. Cuma buat masa sekarang sesi kelayakan sedang dijalankan di Litar Losail, Qatar untuk kategori 125 cc.

Besok mungkin aku tak dapat nak layan pusingan pertama MotoGP ni. Adusss...sebab petangnya aku kena bertolak ke Putrajaya. Ada kerja sket. Terlepas aksi menarik. Kebiasaannya macamtu la...aku selalu miss pusingan pertama. Tambahan lak sampai kat Putrajaya, aku bermalam kat rumah member kepada member aku. Kalau ada Astro pun kat rumah kawan tu, tobat aku nak layan tengok, dah la tak kenal, nak berjaga malam lak. Segan aku aih. Hehehehe. Kalau sapa-sapa peminat hardcore Valentino Rossi yang ada info terkini leh la share dengan aku dalam FB. Add aku dalamFB @ Khalifah Kecil....



Aksi-aksi terkini Valentino Rossi di Litar Losail, Qatar

Picture taken from : www.motogp.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...