Sunday, March 27, 2011

Mithali Cintaku

Bebaru ni masa aku dok ada di ofis, member ofis aku ada pasang radio thru internet. La zaman dah canggih. Kat mana-mana di dunia ni kita duduk, kita masih boleh bersiaran dengan rangkaian radio dari negara kita melalui internet. Hari tu, aku dengan member ofis aku dok 'layan' THR Gegar : Permata Pantai Timur melalui kapsulnya yang boleh diakses menerusi laman web THR.

Kebetulan waktu aku dengan member aku ni dok 'layan' THR, DJ THR tu tengah dok 'gasak' lagu-lagu rock kapak zaman-zaman 80an dan 90an. Memang layan gila-gila. Tambahan lak kat luar ofis aku hujan renyai-renyai, memang sayu la dengar lagu rock kapak yang dah sedia mendayu-dayu ni.

Dalam banyak-banyak lagu yang THR putarkan pada petang tu, aku tertarik pada satu lagu dari kumpulan U-Topia. Kumpulan yang top pada awal tahun 90an. Lagu tersebut bertajuk Mithali Cintaku. Lagu ni memang layan abisssss. Hehehehe. Lagu tersebut telah dicipta oleh Sharin bersama Ajo (aku tak kenal diorang ni) manakala liriknya pula adalah hasil sentuhan Zur'ain memang begitu mantap dan mereka berjaya membuat para pendengar tangkap leleh. Hehehehe. Kiranya kalau zaman sekarang, komposer yang boleh buat pendengar tangkap leleh menerusi lagunya ialah Eddie Hamid la.

Sedikit info tentang kumpulan U-Topia ni yang aku perolehi menerusi Encik Google. Kumpulan yang terdiri daripada ahli-ahli yang bernama Nan, Rafi dan Husni (gitaris). Diorang mulai aktif sejak tahun 80an hinggalah sekarang. Antara album yang pernah dihasilkan oleh kumpulan ini ialah "I-Utopia". Aku harapkan semoga kumpulan ini dapat terus mengekalkan kewujudan mereka di arena seni tanah air dan menjadi di antara kumpulan rock yang terunggul yang pernah dihasilkan.

Di bawah ni aku 'attach' kan sekali klip video versi karaoke lagu Mithali Cintaku. Courtesy of braderrock from You Tube setelah beberapa hari aku try untuk upload video klip ni, baru hari ni aku berjaya publishkannya. Tq bro, for the nice picture and very high quality sound clip.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...