Thursday, March 24, 2011

Kenapa Time Ni Baru Nak Offer?

Hari ini mungkin merupakan hari yang 'happy' bagi kebanyakkan individu. Nak tahu kenapa? Sebab hari ni ada di antara beberapa individu dapat gaji. Mestilah 'happy'. Bagi aku, gaji dah tinggal separuh, sebab banyak sangat 'komitmen' yang perlu aku lunaskan. Hehehe...

Tapi, apa yang merunsingkan aku ialah sepucuk surat tawaran untuk aku mengikuti satu kursus yang dibiayai secara percuma yang baru aku terima baru-baru ni. Kursus yang mungkin peluangnya tidak akan dilepaskan begitu sahaja oleh mana-mana pihak. Tapi bagi aku, aku perlu berfikir dua kali, sebab hanya diri aku seorang sahaja yang mewakili tempat aku berkerja. Sebelum ini kuota diberikan untuk dua orang, tetapi di saat-saat akhir, 'bos ' aku terpaksa me'reject' satu kuota di atas sebab-sebab tertentu dan aku 'berjaya terkena loteri' untuk hadir ke kursus itu.



Inilah kandungan surat yang buat aku 'pening kepala'

Apa yang membingungkan aku, aku tidak disediakan transport pejabat untuk ke lokasi kursus di saat keadaan kewangan aku tengah tenat. Aku seorang diri terpaksa mencari alternatif transport untuk aku sampai ke lokasi. Masalahnya sekarang kalau nak naik public transport pun aku tak tahu hala nak tuju ke sana sebab aku sendiri belum pernah sampai ke lokasi yang dimaksudkan. Tambahan lak benda-benda kursus ni ada time frame yang perlu kita patuh untuk sampai ke lokasi yang dituju bagi tujuan pendaftaran. Aduh, pening-pening.

Untuk masa terdekat ni, benda ni la yang dok 'menyerabutkan' pala hotak aku. Hampes betoi. Aku cuba mengadap 'bos' aku dan menyatakan hasrat untuk tidak hadir ke kursus ini disebabkan problem yang dicetuskan oleh 'bos' aku sendiri. Tapi permintaan aku DITOLAK. Selama ni dok pi kursus tak pernah ada masalah, tapi kali ni tetiba lak ada problem. Selalunya aku sampai kat 'tangga' tempat kursus dengan mudah dan selesa, tapi kali ni macam 'onak berduri' ja aku rasa. Sapa-sapa yang ada cadangan, plsssss help me......huhuhuhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...