Saturday, July 2, 2011

Dah Pun Bulan Julai

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pejam celik, pejam celik dah pun masuk bulan Julai. Cepat betoi masa berlalu aku rasakan. Dah tak sampai sebulan akan tiba pula kedatangan bulan Ramadhan yang mulia. Bermakna blog aku ni pun akan berusia setahun tak lama lagi. Yezaaaa. Diharapkan kedatangan Ramadhan yang mulia nanti akan memberi keberkatan pada diri aku dan kalian semuanya.


Ok, aku pun dah lama tak buat entri dalam blog aku ni. Apa cerita yang menarik sepanjang bulan Julai ni. Dah jemu dah asyik dok dengar cerita pasal isu-isu semasa ni. Kadang-kadang tu aku rasa mereka-mereka semua tu berperangai macam 'tak matang' ja. Baik di pihak 'A' mahupun di pihak 'B'. Berkecuali lagi baik tanpa 'menyebelahi mana-mana pihak. Rasanya lebih 'aman' kehidupan ni. Rasanya kalian pun tahu apa yang aku maksudkan tu.

Bagi peminat-peminat bola sepak. Ada satu kejohanan besar berlangsung pada bulan ini. Dah berlangsung pun sebenarnya. Copa America 2011. Di mana Argentina menjadi tuan rumah bagi kejohanan tersebut. Aku sempat melihat perlawanan pertama kejohanan tersebut pagi tadi di Astro Supersport HD. Perlawanan pembukaan di antara Argentina bertemu Bolivia di mana berkesudahan seri 1-1. Satu permulaan yang baik untuk Bolivia pada kejohanan edisi kali ini. Jangan lupa satu lagi perlawanan penting bagi peminat-peminat bola sepak tempatan. Perlawanan timbal balik pusingan pertama kelayakan Piala Dunia 2014 di antara Chinese Taipei bertemu Malaysia pada hari Ahad, 3 Julai 2011. Kalau tak silap aku ada siaran langsung kat Astro Arena bermula jam 7.00 malam. Last game tengok pasukan Malaysia main tak berapa 'sedap' sangat. Sebab aku masih 'terbuai' aksi diorang di dalam kejohanan AFF Suzuki Cup tempoh hari. Masih teringatkan aksi 'mantap' skuad senior kebangsaan bermain di dalam kejohanan tersebut. Dan di luar jangkaan aku juga melihat corak permainan bola sepak Chinese Taipei!

Bagi peminat-peminat filem sekuel Transformers, filem dah keluar pada tayangan permulaan semalam. Aku dengar cerita berduyun-duyun peminat fanatik sekuel filem ni dah turun memenuhi pawagam-pawagam di seluruh negara semalam. Sampai ada yang menangis-nangis dalam Facebook akibat tiket sold out! Aku sebagai salah seorang peminat sekuel ni akan menuruti langkah untuk ke pawagam kalau takda aral melintang. Almaklumlah aku ni gerabak banyak. Kena 'setel' satu-satu dulu kasi clear. Tadi Azril Darkmatters dah calling aku tanya "dah kompom ke belum?". Aku baca dalam paper hari ni, ada tertulis tentang artikel mengenai lakonan terakhir hero dalam cerita Transformers ni. Alasan utama beliau sebab "letih" berlakon cerita ni. Aku rasa nak tergelak pun ada.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...