Tuesday, September 28, 2010

Rushing Monday

Pepagi Isnin start working day, aku dah dapat email kena pi meeting kat ibupejabat
kena ada kat sana 28.09.10 mean Tuesday jam 9.30 pagi
wargggghhhhh tension.... gila ka apa ni?
nasib baik Abang Mi mau bawa aku dan kawan-kawan lain pi ibupejabat
mau kalu tak, aku kena kilas stereng Pajero ofis la jawabnya atau naik bas
dan ka tak dan...memang kerja gila ni
pukul 5.00 petang, Abang Mi mai amik aku kat rumah 
pukul 6.30 petang kami dah sampai R&R Gurun
Mat E dan CC dah bantai nasik, aku dan Abang Mi layan minum ja

Milo tarik ni harga dia RM1.40....perghhh


Aku tengok Mat E dengan CC sibuk dok tinjau kiosk mana yang menarik
ni mesti kes nak melantak ni...hehehe
tapi apa pun R&R Gurun tak berapa sibuk petang ni
hujan renyai-renyai menyambut kedatangan kami

Keadaan R&R Gurun yang tak berapa busy


Dah selesai makan dan minum
kami pun terus bergerak ke KL mengejar masa yang semakin menggelap
dan hujan yang semakin melebat

R&R Gurun 


Dalam dok kalut-kalut nak bergerak pergi
Mat E dan lagi membeli sos untuk dia masak char koey teow kat rumah
RM 8 katanya....
mamat ni memangla
hardcore memasak
hu..hu..hu

Ni dia rupa sos char koey teow yang Mat E beli kat R&R Gurun


Lebih kurang jam 8.30 malam kami pun sampai di Petronas Simpang Pulai, Perak
Abang Mi singgah sat
untuk isi minyak Pajero
kalau tak isi mau kena tolak Pajero tu sampai KL
sanggup ka?

Suasana kat Petronas Simpang Pulai, Perak


Akibat kalut-kalut nak carik pam minyak hak mana satu
akhirnya keadaan ini berlaku
patutla orang dok tengok 'semacham' ja kat Pajero kami tu
ha...ha...ha...

Kami ka salah atau papan tanda tu salah letak?


Isi punya isi
angka pada column RM pun semakin meningkat
sehingga mencecah angka ratusan RM
Pajero ni kalau pakai sendiri
mau rabak poket jawabnya
ni nasib baik la company punya

Percaya atau tak percaya?


Dalam tak sedar
rupa-rupanya ada satu 'lembaga'
dah menumpang Pajero kami
ntah dari mana mai 'lembaga' ni
aku pun heran

Lembaga yang aku maksudkan


Lepas selesai isi minyak
kami singgah kat R&R Tapah, Perak
untuk solat terlebih dahulu
lepas solat....rasa lapaq lah pulak
aku bantai nasi putih ayam goreng dan kuah gulai ayam banjir
RM 4...oklah boleh tahan
bersama segelas teh ais
RM 1.50
lapaq punya pasai...abis licin

Cerah bai....


At last, pukul 1 pagi kami sampai kat Chow Kit
dah selesai dan check in bilik
aku pun nak have a sweet dream
kena bangun awal wei
sok takut meeting ke mana...apa ke mana
Mat E dah masuk alam mimpi dah
ok chow....

p/s : thanx to mr director coz give us a transport to HQ

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...