Saturday, May 7, 2011

Trip Last Weekend

Last week, dalam situasi kewangan aku yang tak menentu
sempat lagi aku buat trip vacation pi KL...hehehe...saja dah boring dok ngadap Bangunan KWSP Kangar
kebetulan pulak cuti berganda Hari Buruh...apa lagi....challo bettey
on the way nak pi...aku dan singgah Lost World kat Ipoh
aku tak pernah pi lagi tang tu...nasib baik Mat Udie bagi arah GPS nak pi sana
cuma aku sedikit termakan 'buah langsat'...sesatla tu
tapi...at last sampai jugak...lokasi yang menarik
terletak berhampiran bukit...dengan rega masuk RM38....bolehla



Apa yang menarik sangat kat Lost World of Tambun ni?
Kat sini ada kolam ayaq panas, ada tempat mandi, ada 'show' rimau, ada mini zoo...but interesting
cuma...time aku sampai, hujan 'sedikit' turun....
tapi mandi jugakla...sebab dah bayaq tiket...rugi wooo....kikiki
lagi satu...kat sini ada kereta api yang boleh bawa kita 'ronda' sekeliling taman tema ni....F.O.C



Itu cerita pasal lokasi pertama yang aku pi masa cuti last weekend
lokasi kedua...iCity Shah Alam...
punyalah semangat nak pi...sebab baca dalam 'paper' macam menarik
bayaq RM 10 ja untuk parkir kenderaan...untuk nak main yang lain-lain kena bayaq asing

Apa ada kat iCity ni?
kat sini yang utamanya korang bleh tengok pokok-pokok berlampu
yang kedua....ada Snowhouse....berapa bayaran masuk aku tak pasti
pastu aku tengok ada tempat mainan untuk 'kanak-kanak'
aku layan tengok pokok-pokok berlampu ja...walaupun dalam keadaan tempat tu orang 'full house'
almaklumlah cuti kelepasan am la katakan....





Sebenaqnya aku nak post entri ni lama dah
tapi...sejak balik dari trip...asyik ter'delay' ja hajat murni aku tu...
at last dapat jugak la aku post entri ni...
bagi sesapa hok belum pi lagi dua tempat kat atas tu...
sila la berkunjung kat tempat-tempat tu...kalau ada duit lebih....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...