Sunday, May 8, 2011

Sweetheart Oh Sweetheart Episode 7 : New Engine Run Off


Dah lepas test PUSPAKOM, geran pun dah dapat. Geran baru lagi siott. Cetak nama aku lagi sebagai owner  kat bahagian depan geran tu. Fuh! Mantop seh! Aku pederas enjin baru tu tak ingat kot dalam Pekan Kangaq ni. Kecesssss sana....kecesss sini...pi kedai dekat rumah pun dah tak naik scoot lagi dah...naik Moderno ke mana-mana...hehehe...tengah dok gila blow off...hahahaha...macam 'ciwi' la pulok...

Lepas dok puaih keces-keces dalam Kangaq aku plan nak try drive enjin ni long distance. Aku ada plan nak pi Pulau Sayak weekend ni. Korang tau ka kat mana Pulau Sayak? Aku pun tak pernah sampai, tapi menurut info yang aku dapat, Pulau Sayak ni adalah sebuah perkampungan nelayan kat daerah Kuala Muda, Kedah. Adala lebih kurang dekat 200km lebih dari rumah aku. Matlamat aku nak test ketahanan enjin 'baru' ni. Asyik dok main 'short distance' ja. So kita tak tau apa masalah dia nanti...

At last aku sampai Pulau Sayak. Dah hampir jam 12 tengah hari. Aku pederas kot Jalan Yan. 130 km sejam takder masalah untuk enjin baru tu. Aku dok follow Proton Persona, sesekali aku try potong dan kecesss dia sket. Saja ja kasi 'bakar'. Kalau Proton Persona tu tekan sket memang sah-sah dia leh tinggalkan aku, tapi harus diingat dia tak boleh kecesss.....hehehe

Aku isi minyak kat Petronas Jalan Kuala Kedah. RM 17.00 jer dah full tank...sebab still ada baki lagi minyak dalam tank Moderno aku. Saja isi kasi penuh sebab senang nak 'terus' jer. Bila dah sampai Pulau Sayak, dok nampak lambaian Penang je sayup-sayup dari pantai Pulau Sayak. Apa lagi alang-alang menyeluk pekasam, aku pun cargas ikut Jalan Penaga sampai ke Penang. Sampai Penang, ronda-ronda sket last sekali aku isi minyak kat Petronas Jalan Masjid Negeri. RM 20.70 dah full tank.

Aku cargas balik ke Perlis melalui highway dengan purata kelajuan 100 km/j. Keluar ikut Plaza Tol Aloq Staq (U) dan balik Kangaq ikut jalan lama. Total semua RM37.70 untuk minyak bagi perjalanan 3++ kilometer....fuhhhh....jimat-jimat...enjin baru ni....Ini mungkin disebabkan faktor turbin standart yang aku pakai sama kot...kalau tubin lama aku tak dapat FC macam tu....mau lebih lagi....parokkkk aku...hehehehe

Itulah ceritanya untuk enjin 'baru' aku tu. Ujian pertama dah lepas. Nanti kalau diizinkan aku nak try eksperimen naik bukit pulok. Plan seterusnya.....Cameron Highland.....tungguuuuuuu......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...