Sunday, August 22, 2010

Teh Tarik Time....


Semalam selepas aku bersolat sunat tarawih, aku pun ajak member baik aku keluar untuk lepak-lepak sambil minum dan 'pekena' apa yang patut. Kiranya orang putih kata 'supper' la.

Aku sms dia "Om, di mana?"

Dia menjawab "Umah om"

Aku bertanya lagi "Mahu keluar ka om?"

Dia menjawab lagi "Ayuh sekarang.."

Aku mengakhiri sms aku kepadanya "Aku pi amik ang bro"

Maka keluarla dua sekawan ini untuk mencari 'port' bagi mengisi aktiviti lapang di waktu malam di bulan Ramadhan yang mulia ini. Seperti yang dirancangkan,aku dan kawan baik aku ni, 'hinggap' la kat Kedai Apit. 'Port' lama kami dulu-dulu kala sebelum tukaq 'port' baru kat Ceri Corner. Kedai Apit ni atau nama rasminya Restoran PCH (aku pun tak tau PCH tu stand for what) terletak betul-betul berhadapan dengan Stesen Bas Ekspress kat tempat aku. Dah hampir dua tahun lebih dah aku tak pernah pi lepak situ. So, banyaklah perubahan yang aku nampak. Antaranya dah ada LCD screen. Satu perkembangan yang menarik. Almaklumlah la ni season baru EPL dah bermula. Kepada kaki-kaki bola apa tunggu lagi. Jom serang.

Pemandangan hadapan Kedai Apit
Dan dengan adanya perkembangan terbaru tu aku nampak adalah kemajuan dari segi perniagaan di Kedai Apit ni. Baguslah rezeki datang mencurah-curah di bulan yang penuh keberkatan ni. Oh ya! Lupalak aku nak cerita, Si Apit ni juga berjaya dah expand warung dia ni dengan membuka sepintu lagi kedai khas untuk roti canai, roti arab, capati dan beraneka jenis roti yang lain. Jadi, tak nampak sempit sangatlah kedai dia macam dulu-dulu kala aku dok mai lepak.

Pelanggan-pelanggan yang lepak sambil layan EPL
Tapi, dalam suasana kemeriahan kat Kedai Apit ni, Si Apit ni boleh pulak dok 'membuta' dalam kereta dia. Mungkin letih kot, sebab siang dah berpuasa, malam pulak nak berniaga. Jom kita tengok tang mana Si Apit ni dok sembunyi. Hehehehe.....

Cuba renung betul-betul, Si Apit tu tengah lena dalam Perodua Kancilnya
Dan setelah aku dan kawan baik aku duduk kat meja, kami pun order la apa yang nak di'baham'. Aku layan teh tarik ja manakala kawan aku mulanya 'bubuh' teh o ais bersama sepinggan capati kuah sardin, pastu top up pulak neslo ais kot atas, perghhh kalau pasai bab makan dia memang lalu punya (sori bro....hehehehe).

Kawan baik aku menunggu capatinya dengan penuh 'sabar'
Segelas teh tarik yang memberikan pengertian seribu makna
Sembang punya sembang, jam pun dah menunjukkan dah dekat pukul 12 lebih dah. Sampai terlupa sat. Dok tak lama pastu, aku dengan kawan baik aku blah balik sambil bunyi ekzos yang terhasil dari Moderno aku  memecah keheningan malam........

Bulan di malam Ramadhan telah menemani makhluk-makhlukNya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...