Friday, August 13, 2010

Sweetheart Oh Sweetheart

"Sweetheart Oh Sweetheart! Kenapa la aku tak dapat 'tuned' engkau seperti yang dikehendaki. Oh sweetheart! Tak mengape, akan ku tunggu walaupun seribu tahun lagi. Agar terbuka limpa dan jantungmu untuk memberi 'boost' yang terbaik untuk ku terbang bersamamu. Berbagai adunan dan ramuan telah kuberikan pada mu wahai sweetheart ku, agar kau nampak anggun dan bergaya dan semoga kita akan terus kekal bersama. Demi mu wahai sweetheartku, berapa buah kedai halfcut pun sanggup aku redahi untuk mendapatkan apa yang kau idamkan."

Sembuhlah secepat mungkin wahai sweetheart ku


13 Ogos 2010

"Aku pi workshop pulak. Tengok sweetheart aku. Apa progress? Sebab hari sebelum tu aku dah hantar manifold yang baru siap di welding. Terima kasih Encik Ciko, di atas kerja kemas yang telah anda laksanakan ke atas manifold hak milik aku. Aku puas hati setakat la ni. Tapi, performancenya aku tak tau lagi la. Sebab tak test lagi. Satu lagi, aku nak bagi kredit la kat Mr Krie MMC dan Mr Qayyum (End Red Autopart) sebab banyak membantu aku dalam mencari barang-barang yang agak susah nak dapat kat kedai spare part biasa. Aku pun dah hampir naik pening kepala dah nak cari. Bila contact hamba Allah dua orang ni nasib baik dia orang cakap spare part tu ada. Phhewww! selamat sweetheart aku dan satu lagi selamat duit aku jugak. Hahaha. Semalam masa aku pi workshop, pomen tu dan pasang dah manifold dan turbin kesayangan aku tu. Cuma apa yang aku risau ayat dia. Dia kata valve seal yang baru aku pasang tu maybe tak tahan lama. Sebab minyak hasil daripada kebocoran turbo aku yang dulu-dulu ada memberi kesan kepada valve seal baru aku tu. Bila aku pikiaq balik, maybe kot atau dia ni nak kelentong aku. (Apa pandangan para expertise turbo kei car? Leh bagi pandangan anda?) Ahhh, apa pun biarkan dulu, esok-esok kalau rosak, kita pikiaq cara lain pulak. Yang penting pomen tu kata petang ni (14hb Ogos 2010) sweetheart aku dah boleh discharge! (Kalau sempat aku update nanti) Yiehaaa. Pastu, kalau sempat, aku nak bawa pi kat Ciko sat, tengok sama ada 'sarung nangka' boleh dipasang atau tak? Lokasi seterusnya ialah Lebuhraya Kuala Perlis - Changloon lepas terawih untuk tengok performance terkini....hehehehehe"

14 Ogos 2010


"Tengah hari tu, cepat-cepat aku terus pi kat bengkel pomen aku. Tujuan nak tengok apa dah progress kat sweetheart aku tu. Janjinya hari ni leh discharge dah. Bila ja aku sampai, aku tengok keadaannya dah hampir 90%. Tapi pomen tu buat pening pulak, katanya paip getah dari kotak angin untuk disambungkan ke turbin saiz dia tak cukup besar. Aku saja jer nak perati gelagat pomen aku tu. Dia ni reti ker tak reti. Sebenarnya aku dah dapat dua jenis paip. Satu dari jenis L2s dan satu lagi dari jenis L7. Paip lama yang aku pakai tu sebenarnye hanya terkopek pada mulutnya sahaja. Memang secara logiknya dah tak bleh pakai dah pun. Angin untuk masuk ke turbin akan kurang. Aku jer malas nak cari lain. Kali ni bile dah bukak bumper depan, secara tak langsung aku tukar teruslah. So, aku buat rileks. Aku cakap kat pomen tuh, nanti jap aku balik ambik satu lagi, maksudnye yang L7 punyalah. Dipendekkan cerita, aku pun gi antar kat dia. Dengan semangat yang berkobar-kobar, agar sweetheart aku dapat discharge petang ni. Dah hantar dia tak bleh buat jugak. Dasar pomen pemalas. Aku 'hangin' dah. At last, aku amik spanar dan aku pasang sendiri. Pastu aku tunjuk kat dia. Ini kicik punya hal pun dia tak leh setle. Dia senyap jer. Kekadang ni dia kena ajar camtu jer. Saja dia buat bodoh, 'kena' kat dia. Dah selesai terus aku tanya berapa semua? Dia pun cakap. Aku bayar dan aku blah balik simpan sweetheart aku"

Lepas discharge, aku bawa sweetheart aku mandi spa...hahaha...lulur susu sebelum nak 'test'


15 Ogos 2010

"Arini aku bawa sweetheart aku pi market sahaja. Pi beli ikan pagi-pagi lagi. Pastu balik, aku terus simpan sweetheart aku kat bilik tidur dia. Semoga dia selamat hendaknya.....amin"


Ni dia rupa sweetheart aku kat bilik tidoq dia





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...