Monday, November 1, 2010

Sunday Story of My Life

Aku tertidoq lepas solat Subuh tadi...
sayup-sayup aku terdengar dari bilik aku...sound system dari karnival yang diadakan berhampiran dengan
rumah aku...aku terjaga....rupanya dah jam 9.15 pagi dah...lama gak aku tertidoq rupanya...


Family aku ajak aku pi tengok karnival apa yang berlangsung sejak semalam tu?
aku mandi dan bawa family aku pi tengok...rupa-rupanya.....


Main enterance Karniva Gegaria Metro


Karnival Gegaria Harian Metro sedang berada kat tempat aku...bermula 30hb hingga 31hb Oktober 2010
maksudnya arini last day lah...macam-macam booth ada kat karnival ni...bermula dengan Celcom...sehinggala
diakhiri oleh booth Harian Metro sendiri...selain tu...bermacam-macam acara gak ada dijalankan..
kira ada gak kemeriahannya...
cuma...kehadiran pengunjung agak kurang memberangsangkan...daripada pemerhatian aku la...
maybe sebab hujan kot dalam dua-tiga hari ni kat tempat aku...mungkin tu salah satu penyebabnya...


Antara booth-booth yang terdapat pada karnival tu


Pada pemikiran aku...karnival ni boleh disamakan macam Karnival Jom Heboh anjuran TV3...
bezanya saiz karnival ni kecil sket berbanding Karnival Jom Heboh anjuran TV3...
jadi pihak pengurusan karnival ni kena memikirkan sesuatu strategi bagi menarik lebih ramai pengunjung...
pada masa akan datang....untuk permulaan aku rasa not bad...sekurang-kurangnya...pihak penganjur
tak serik untuk datang lagi berkarnival kat tempat aku ni...


Booth Modenas yang menjadi perhatian ramai dengan pameran ATVnya


Lebih kurang jam 10.30 aku pulang ke rumah...sebab member aku nak mai rumah...
tujuan member aku nak mai sebab nak ajak aku pi Kedai Steven....
Kedai Steven ni tempat geng-geng turbo dok repair turbin turbo kereta diorang...
kebetulan...aku free...dan ada sebijik turbo milik aku untu dibaiki...


Lebih kurang jam 1.00 petang dua orang member aku mai....Black dan Pali
dengan menaiki Satria Pali...aku pun tumpang sekaki ke Kedai Steven yang terletak di Pekan Changlun...
tapi lokasi pertama yang kami bertiga tuju...sebuah kedai gambar yang terletak di Jalan Langgar, Alor Setar...
Pali nak cuci gambaq orang kawen...projek yang beliau lakukan masa balik Perlis...income lumayan tuh...


Sementara dok tunggu gambaq-gambaq Pali siap dicuci...kami pun ronda-ronda la pekan Aloq Setaq ni...
mengeksplorasi kedai-kedai halfcut yang wujud di sekitar bandaraya Aloq Setaq ni...
tujuan menziarahi kedai-kedai halfcut ni...untuk cari barang-barang halfcut yang rare...
itulah hobi yang aku dan Black amat suka buat masa sekarang ni...tapi aku rasa Pali tak terkecuali...
mengkalu tak...masakan bumper Mitsubishi Cyborg Limited boleh terpasang kat kereta beliau...hehehehe


Abis semua port-port halfcut kami jelajah...ketua rombongan mencari ialah Black...
dari satu kedai ke satu kedai...dari kedai Ah Meng belakang Pizza Hut Mergong hinggala ke kedai mewah
Enzo Auto Gallery...takut aku tengok barang dalam kedai tu...seat Bride dalam kedai tu saja cecah harga...
RM 3000.00....perghhhhh...


Antara kedai barang-barang kereta yang kami pi


Lepas selesai meronda baru teringat nak pi renew lesen memandu Black kat Pejabat Pos...
nasib baik sempat....baru jam 2.00 petang...Pejabat Pos masih available untuk berurusan...
lepas renew  lesen Black...kami start  meronda balik...
sementara nak tunggu gambaq yang Pali hantaq tadi siap diproses....


Tang ni lah Black renew lesen dia


Apa pun aku nak rakamkan terima kasih banyak-banyak kat Pali...
dah la beliau yang sponsor minyak...tol pun beliau sponsor jugak...kami ni hujung-hujung bulan biasala...
ibarat ayaq dah masuk paras-paras hidung....hehehehe...




Bukan setakat kereta, dengan tuan kereta sekali kami 'pinjam'


Tepat pukul 3.30 petang...Pali contact balik kedai tempat beliau hantaq gambaq tadi...dah siap...
kami pun chalo pi amik gambaq-gambaq tu...ada 200 keping semua...banyak gila...aku tanya Pali berapa
beliau dapat untuk satu projek shoot gambaq....Pali kata RM 600....perghhh!!!...lumayan...lumayan...aku dok pikiaq...nanti la ada modal sket...aku nak sambaq jugak DSLR sebijik...nak wat projek macam Pali...
dapat beli bumper moderno limited edition mata ketam dah ler...hehehehe


Masa dok dalam kereta Pali tu...aku dan la baca paper Kosmo!...Pali beli ka, Black yang beli ka aku tatau...
aku teringat pasal final Piala Malaysia yang aku tengok semalam kat Astro Arena 801...
menang jugak akhirnya pasukan Kelantan...tahniah pada nakhoda yang membawa kejayaan kepada mereka...
Tan Sri Annuar Musa...memang seorang tokoh bolasepak yang berwibawa yang aku salute...
selain daripada beliau...yang aku rasa individu yang ada ketokohan dalam bola sepak...
ialah Dato' Ahmad Basri Akil...yang berjaya membimbing Kedah ke zaman kegemilangan pada era 90-an...
anyway tahniah kepada pasukan Kelantan...selepas 89 tahun berjaya jugak depa kuncup Piala Malaysia...
dan menjadi pasukan yang ke 14 berjaya memenangi piala berprestij tersebut...




Kosmo! yang aku baca hari ni


Lebih kurang jam 4.30 petang...kami sampai kat Kedai Steven...hujan masih renyai-renyai...
Black pi dok bersembang dengan Steven pasal turbo yang nak direpair tu...
Steven kata dia nak tengok dulu turbo tu...aku pun pi amik bawa turun dari dalam but belakang keta Pali...
Steven kata ok...RM 80 sahaja...dia nak try servis dulu....aku pun tinggal la turbo tu kat Kedai Steven...


Dalam on the way balik rumah...Black ajak pi makan nasi lemak kat depan Sekolah Tengku Budriah...
sempoi katanya...pernah dia, Mat Heron dan Adi pi makan kat situ sampai 15 bungkus...gila depa ni
makan ka mentekedarah...hehehe...Black kata tu baru test tak balun betoi-betoi lagi...hahahaha




Kedai nasi lemak hok kami pi tu

Bila dah kata sedap tu...aku pun try la...memang best pun...tambahan kena dengan teh panas gelas...
hujan-hujan pulak tu...perghhh..apa nak dikata...hehehehe

Tengok...berapa bungkuih depa balun

Black kata nanti kita return  balik...nak ajak Azril mai sekali...aku rasa tu adalah cadangan yang bernas...
lain kali return...siap aku nak balun betoi-betoi...hehehehe

Pukul 6.00 petang...baru aku sampai rumah...dalam keadaan hujan renyai-renyai...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...